dezembro 31, 2014

2014's last day: focus

This year I begin with a word, focus. My purpose was to focus on what is most important on my life: family, getting a job and be happy. It was a difficult year, but it's seems that focus is a word I can resume my life on this year. I focus on my studies also, and continue focus on some goals. With that on mind, 2014 was a year I have to let go a post a day on my blog, I have to let go most of my time dedicated to scrapbooking and I have to let go some things. In the end, I can say I begin to be compensated with all this focus. 2015 will say if it's worth all the effort, because 2014 was not about happiness, it was a year about dreaming, overcoming and getting.

Este ano comecei com uma palavra, focus. Meu propósito era focar naquilo que era mais importante: família, conseguir um emprego e ser feliz. Foi um ano complicado, mas eu posso resumir bem meu ano naquela palavra que escolhi lá no início. Foquei também nos meus estudos e em alguns objetivos que espero em médio prazo eu consigo alcançá-los. Com isso nos pensamentos, eu tive que deixar alguns prazeres de lado, como escrever continuamente neste blog, scrapbooking ou mesmo alguns divertimentos. Espero que 2015 diga que isto valeu a pena porque 2014 foi um ano de sonhar, superar e começar a conseguir.



One more thing about 2014, it was a year about strengthen ties, especially with my husband, and play with my cats (I have two now). Unlike, it was also a year when some ties subside, some friedship get loose on the process. After, almost nine year far from Brazil, I feel almost every day as a foreigner on my birth country and some people couldn't understand what is this to me. Let's say, some thing make you stronger, and 2014 make me super strong. Now, it's time to say goodbye for 2014. I think I have already done, on the beginning of December when I get a new job with new goals and new things to learn. It was an opportunity finally to make my life on Brazil again.

On scrapbooking it was a good year where I can stay and play with the Scrap Our Stash Team and I could get published on a Portuguese Magazine. It was a calm year! It was sad but necessary to say goodbye for the Team, but I need some time for now. I will play but not with a date on a calendary. I will came here and show something when I need to, maybe do something as a Guest when I feel it, but I really want to try new things like a smash book or other things. I will show soon. 


Outra coisa sobre 2014, foi um ano de estreitar laços com meu marido e amigão e também foi um ano que algumas amizades se perderam no processo. Depois de nove anos afastada do Brasil descobri o que é ser estrangeira neste país, e é difícil e muitas pessoas - e eu mesma - não entenderam o que era isso. 2014 me fez mais forte e agora é hora de desejar adeus a este ano. Eu acho que já o dei no início de dezembro quando finalmente fui chamada para um novo trabalho e carreira. Finalmente minha vida está começando novamente aqui no Brasil.

No scrapbooking foi um ano calmo, mas divertido onde tive oportunidade de publicar numa revista em Portugal e participar do Time de Designer do Scrap Our Stash. Infelizmente eu tive que dizer até breve porque eu preciso deste tempo para brincar novamente sem data programada de entregar trabalho. Quero tentar coisas novas, como um smash book para escrever mais. Em breve mostro.

Happy new year words quote

For now I wish you have a Happy 2015! With creativity and joy!

É hora de desejar a você um Feliz 2015! Com alegria e criatividade!

Nenhum comentário:

Mensagens populares